Ratkaisumyyntiin siirtymisen vaikeus


Karttaa ei ole saatavissa

Päiväys ja aika 24/09/2019 - 25/09/2019 09:00 - 16:00

Tapahtumapaikka
Mikkelin Mikaeli Oy

Kategoriat


”Ratkaisumyyntiin siirtyminen on sitä, että tiedetään kuka asiakas on, ymmärretään häntä haasteineen ja osataan kertoa miten voimme häntä auttaa.”

Tiistai 24.9.2019 klo 9-16
Paikka: vahvistuu myöhemmin, Mikkeli

Yritykset ovat alkaneet tunnistaa tarpeen siirtyä tuotteiden tyrkyttämisestä ratkaisujen myyntiin asiakkailleen. Hyvin suunniteltu on ainakin puoliksi tekemättä tässäkin asiassa. Muutoksen aloitus on vielä kohtuullisen yksinkertaista. Kun yhtälöön lisätään vapaasti tässä universumissa vaeltavat, omia ajatuksiaan esittävät ihmiset, alkaa usein vaikeuksia ilmaantua. Muutos ratkaisukeskeisyyteen lähtee sinusta!

Koko organisaation ratkaisumyyntikulttuurilla voidaan:

  • Palvella olemassa olevia asiakkaita loistavasti ja saada heidät suosittelemaan meitä muille.
  • Saada uusia asiakkaita ja kohdistaa myyntiponnistukset tehokkaasti.
  • Rakentaa aidosti asiakaslähtöinen organisaatio, jonka tulokset parantuvat merkittävästi myös tutkimusten mukaan.
  • Uusiutua jatkuvasti asiakkaan tarpeet lähtökohtana.
  • Vapauttaa ihmiset turhista rutiineista auttamaan asiakasta.

Asiantuntijana: Päävalmentaja, BBA Teemu Kankainen, Aava & Bang Oy
Päämäärää kohti yhdessä kulkeminen, sen jälkeen, kun se on yksissä tuumin ja johtamisen työkalujen avulla kirkastettu, on tälle Aava & Bang Oy:n päävalmentajalle ja partnerille sydämen asia. Vajaan 20 vuoden työ- ja valmentajauran aikana Teemu on valmentanut satoja yrityksiä ja tiimejä erinomaisilla arvosanoilla ja tuloksilla ympäri Suomea.
Eräs pitkäaikainen asiakas on kuvaillut Teemun osaamista seuraavasti: “Ammattilainen osaa kaivaa oikeat asiat esille, herättää luottamusta/ keskustelua ja löytää ratkaisuvaihtoehtoja haasteisiin”

Työpajan ohjelma:

klo 8:30 Ilmoittautuminen ja aamukahvia tarjolla

klo 9.00 Jos yritys ei markkinoi, se marginalisoituu – markkinointiajattelu ratkaisu-myynnin pohjana

klo 10.30 Miten saadaan ihmiset kokemaan omistajuutta – asiakas on kaikkien asia

klo 11.30 – 12.30 Lounastauko

klo 12.30 Tarpeiden tunnistaminen. Millaista ratkaisukulttuuria meillä tarvitaan?

klo 13.30 Ratkaisumyynnin stepit ja helpot onnistumiset – mistä käytännöistä kannattaa aloittaa?

klo 15.00 Esimies esimerkkinä ja ratkaisumyyntikulttuurin rakentajana

klo 15.30 Lopputarina ja päivän yhteenveto

Tulostettava esite

OSALLISTUMISMAKSU: kauppakamarin jäsenet 350 €/hlö, normaalihinta 450 €/hlö. (Hintoihin lisätään alv 24 %, osallistumismaksu laskutetaan tilaisuuden jälkeen)

ILMOITTAUTUMINEN viimeistään ti 10.9.2019: https://www.lyyti.in/ratkaisumyynti

Pidätämme oikeudet muutoksiin.

Peruutusehto kaikkiin kauppakamarin maksullisiin tapahtumiin ja koulutuksiin:
Viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen peruutetuista kursseista perimme 50 % osallistumismaksun. Kolme päivää ennen tilaisuutta ja sen jälkeen perutuista kursseista tai jos osallistuja/ilmoittautunut jättää tulematta paikalle, perimme osallistumismaksunkokonaisuudessaan. Voit peruuttaa osallistumisesi maksutta toimittamalla meille sairaslomatodistuksen. Paikan voi tarvittaessa luovuttaa toiselle henkilölle, ilmoittamalla muutoksesta kauppakamarille. Peruutukset kirjallisesti (esim. sähköpostilla: etelasavo@kauppakamari.fi).
Koulutuksen järjestämisen ehtona on koulutuskohtaisen vähimmäisosallistujamäärän täyttyminen.